Getroffen door Churg-Strauss

Stel je hier voor en lees of post over vragen die iedereen in het begin heeft: Wat is GPA (ziekte van Wegener), en hoe nu verder.
Ron1958

Getroffen door Churg-Strauss

Bericht door Ron1958 » 03 jul 2017 18:00

Beste lotgenoten,
Mijn naam is Ron. sinds augustus 2016 is er bij mij vasculitis vastgesteld. Vanaf het vroege voorjaar waren de symptomen er al in de vorm van continu verstopte neuzen. In augustus kreeg ik last van m'n gewrichten en begon steeds moeilijker te lopen. Bovendien kreeg ik een rare uitslag op m'n voet, waardoor aan het licht kwam dat het mogelijk om vasculitis ging. Toen het in m'n schouder zat kon ik zelfs geen auto meer rijden, omdat ik niet kon schakelen. Ook het bedienen van de pedalen viel me zwaar door de pijn. Het heeft even geduurd voordat vastgesteld kon worden welke variant van vasculitis ik had. Een maand of 4 geleden kreeg ik van mijn internist te horen dat het Churg-Strauss is.
Ik slik al 10 maanden prednison. Bij het afbouwen hiervan kwamen de klachten weer terug. Onlangs werd er Azathioprine ingezet, maar hier word ik zo beroerd van dat ik daarmee gestopt ben. Alle keren als ik dat middel nam kreeg ik koorts, geen eetlust meer en viel steeds maar in slaap. Voelde me ellendig. We gaan nu kijken wat voor ander medicijn er ingezet kan worden i.p.v. azathioprine. Graag hoor ik of er meer mensen zijn die koorts en een algeheel gevoel van malaise kregen door het gebruik van Azathioprine. Een jaar geleden had ik nog nooit van vasculitis en al helemaal niet van Churg-Strauss gehoord. Nu kan ik erover meepraten.......
Plaats reactie