Status expertisecentrum azm ?

Hier vindt je gearchiveerde berichten terug.
HarM

Re: Status expertisecentrum azm ?

Bericht door HarM » 24 jun 2012 12:38

Hoi,

Het blijft akelig stil van de kant van het AZM.
Mijn laatste controle bij dr. van Paassen, begin juni, is (onaangekondigd) waargenomen door Dr. Huugen.
Deze kon mij niet zeggen hoe het verder gaat met van Paassen.
Heeft iemand van jullie nog iets gehoord?

Groetjes,
HarM
Ingrid

Bericht door Ingrid » 15 jul 2012 18:20

Hallo HarM,

Ook ik kreeg (eind juni) dr Huugen ipv dr van Paassen. Er vond wel telefonisch overleg plaats tijdens dit consult. De vorige keer dat ik kwam, kreeg ik eerst dr Huugen, en later deed dr van Paassen het hele consult nog eens over. Eerder, in december of januari, liet dr Huugen mij weten dat hij hier eigenlijk niet zoveel verstand van heeft. Zou een half jaar zoveel uitmaken? Positief is wel, dat dr Huugen zeker grote inzet toont.

Kort geleden kreeg ik nog wat info. Ik heb het van horen zeggen, maar toch:
- het contract met dr van Paassen is nog niet rond (paar weken geleden)
- het ziekenhuis neemt geen nieuwe patiënten meer aan. Dat wist ik al, maar het betekent ook, dat als ik nu elders ga proberen, en ik kom na verloop van tijd pas weer in Maastricht, dat ik daar niet meer terecht kan. Lastig als je in Zuid-Limburg woont.
- minister Schippers onderneemt geen actie.
- dr Cohen Tervaert zou wel nog op zoek zijn naar een ander ziekenhuis in de buurt.

Wat wij als patiënten kunnen doen, is ons melden bij de Nationale Ombudsman. Die komt wel in actie, als er zich voldoende mensen met het zelfde probleem melden. Voorwaarde is, dat je eerst bij de klachtencommissie bent geweest (dit is niet hetzelfde als de klachtenfunctionaris!), en die een uitspraak heeft gedaan. Helaas hoort bij die klachtencommissie een hoorzitting. Ik zag hier wel tegenop, maar ga het toch doen. Ik verwacht er gewoon helemaal niets van.

Bij deze dus een oproep aan alle patiënten om zich te melden bij de klachtencommissie van het AZM, en vervolgens bij de Ombudsman.

Ingrid
Laatst gewijzigd door Ingrid op 10 aug 2012 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Ingrid

Bericht door Ingrid » 03 aug 2012 14:30

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een brief ontvangen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Met het verzoek of ik wil aangeven of voor mij een passende oplossing is geboden (zorg in UMC of overdracht naar een ander ziekenhuis). Ik zal aangeven dat er voor mij niets is geregeld.

Nu bijvoorbeeld heb ik vragen over hoe het nu met mij gaat. Ik heb specifieke vragen, die ik graag aan dr van Paassen zou willen stellen. Dr van Paassen is echter de hele maand augustus afwezig, en het is nog niet duidelijk, zeiden ze bij de balie, of hij aanblijft.

Ik ben dus zelf maar zoekende naar een oplossing, maar heb die nog niet gevonden. Helaas is ook de dokter in Groningen, die zou kunnen weten waar in Nederland nog een veilige behandeling mogelijk is, de hele maand weg.

Groet
Ingrid
Laatst gewijzigd door Ingrid op 15 aug 2012 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mart

Bericht door Mart » 03 aug 2012 19:31

Er is nu een meldpunt voor gedupeerde patienten van het AZM! Klik hier om naar het forumtopic te gaan over het meldpunt.
RiaS

Bericht door RiaS » 09 aug 2012 10:53

Ik ben onder behandeling in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. Daar is een dokter met heel veel kennis van Wegener. Misschien niet ideaal als je in Zuid Limburg woont, maar toch.
Plaats reactie