Rapport Nationale ombudsman: klachten gegrond

Hier vindt je gearchiveerde berichten terug.
Gebruikersavatar
MGA
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2012 22:45
Contacteer:

Rapport Nationale ombudsman: klachten gegrond

Bericht door MGA » 18 nov 2013 22:17

Het rapport meldt gezichtspunten van AZM, IGZ en klachtindieners, en sluit af met een oordeel. AZM's raad van bestuur heeft "gehandeld in strijd met het recht op (zorg voor de) gezondheid", een van de "grondrechten van burgers". Dit oordeel valt ook IGZ ten deel. Want AZM heeft niet tijdig zorgplannen opgesteld, en IGZ heeft hen daar niet toe weten te bewegen. De Nationale ombudsman beveelt AZM aan om, binnen zes weken en voor zover mogelijk, alle betreffende patienten een gesprek met "een arts" aan te bieden.

Deze Haagse procedure is in gang gezet en voltooid dankzij meerdere individuele patiënten, geen verenigingen, die een klacht indienden bij de Nationale ombudsman en die de hele, intensieve, klachtprocedure doorliepen. Veel dank aan deze patiënten!
Wilt u hen ook bedanken? Schrijf uw reaktie hier op dit forum!

(Moeite om u op het forum te registreren? Mail ons, dan helpen we u.)
---
Dit is een bericht van het Meldpunt Gedupeerden AZM.
Gedupeerde patiënt? Mail gedupeerdenazm@gmail.com
Plaats reactie