Arts weg uit AZM?!

Stel je hier voor en lees of post over vragen die iedereen in het begin heeft: Wat is GPA (ziekte van Wegener), en hoe nu verder.
Plaats reactie
Mart

Arts weg uit AZM?!

Bericht door Mart » 31 mar 2012 13:48

Ziek zijn, een leven lang. Ik zie het van nabij.
Hoeveel dokters we daarbij ontmoet hebben, is niet te tellen. Als ze net zo creatief waren in het bedenken van medische oplossingen als in het bedenken van uitvluchten, dan was iedereen allang beter geweest!

We hadden een prima arts aan het academisch ziekenhuis Maastricht gevonden, maar nu is hij daar weg!
PS 29/7/'12 : Gelukkig is er nu een meldpunt, staat op http://gedupeerdenazm.blogspot.nl/
Laatst gewijzigd door Mart op 29 jul 2012 15:47, 7 keer totaal gewijzigd.
Ingrid

Re: Mart: Help, de dokter verdwijnt!

Bericht door Ingrid » 31 mar 2012 21:17

Ja Mart, ik weet helemaal wat je bedoelt. In oktober dacht ik nog: wat heerlijk dat ik nu een dokter heb die ik volledig kan vertrouwen. Eén die betrokken is, veel inzet toont, en waarbij ik niet zelf in de gaten hoef te houden of hij niet iets vergeet, wat ook niet gaat als je heel ziek bent. Eén die niet alleen naar labresultaten kijkt. En dan is hij ineens "ziek" (lees: op non-actief).

En wat ze ook zeggen van dat je elders ook goed geholpen kunt worden: ik weet dat het heel nauw komt met de kennis van de ziekte en met de instelling van artsen. Voorlopig zie ik geen andere mogelijkheid dan, wanneer het hier verdwijnt, naar Groningen te gaan. Dus altijd 2 dagen uittrekken voor een doktersbezoek.

Het minste wat ze in Maastricht hadden kunnen doen, was jaren uittrekken om de afdeling over te hevelen naar een ander Academisch Ziekenhuis. Dan kunnen ook anderen expertise opbouwen. Daarmee zijn dan de patiënten tenminste veiliger. Blijft staan, dat het tegenover deze hardwerkende artsen niet goed te praten is dat ze zomaar ontslagen worden en hun opgebouwde werk (van topniveau!) maar moeten laten vallen.

Wordt nog vervolgd, hoop ik.
Ingrid
Plaats reactie