vasculitis

Stel je hier voor en lees of post over vragen die iedereen in het begin heeft: Wat is GPA (ziekte van Wegener), en hoe nu verder.
Plaats reactie
jem

vasculitis

Bericht door jem » 17 jan 2012 20:36

Goedenavond,

Een paar weken geleden had ik 2 vreemde plekken op mijn onderbenen zitten en vanaf die tijd heb ik ook zere benen. Ik ben voor de plekken bij de dermatoloog geweest en die heeft een huidbiopt genomen en vandaag heb ik te horen gekregen dat het vasculitis is. Ik heb dit van mijn huisarts vernomen en die spreekt morgen de dermatoloog nog even erover. Maar wat ik me nu afvraag is: de plekken zijn nu weg en bloedonderzoek was goed wordt er nu nog meer onderzoek naar gedaan wat jullie weten of blijft het hierbij?

Groetjes,
Jolanda
wenteltrapje

Re: vasculitis

Bericht door wenteltrapje » 21 jan 2012 20:56

hoi Jolanda,

een paar jaar geleden heb ik het zelfde gehad, een grote ovale vlek op mijn scheenbeen.
Dit ging gepaard met zeer hoge koorst, 40 graden en hoger,en veel pijn.

Echter ben toen niet naar ziekenhuis gegaan,maar heb met diclofenac de pijn behandeld.
Toen ik eenmaal in Groningen kwam en er over begon wilde ze dit de volgende x eerder zien, om een huis biopt te nemen.

Groetjes Willeke.
JosB

Bericht door JosB » 22 jan 2012 15:11

Hoi Jolanda,

Welkom op het forum. Ik neem aan dat de plekken wel behandeld gaan worden?
Ik begrijp dat de lab-uitslagen verder goed zijn?
Als je wel lichamelijke klachten hebt lijkt me dat ze verder onderzoek verrichten.

Groet,
Jos
jem

Bericht door jem » 25 jan 2012 20:40

Bedankt voor jullie reactie's. Ik heb de dermatoloog gesproken en uit de huidbiopt is inderdaad vasculitis gekomen, ook een onderhuids bindweefselontsteking en teveel witte bloedlichaampjes.
Over 2 weken hebben ze in het ziekenhuis een multidisciplinair overleg en gaan ze het bespreken. Als ik ook maar iets krijg aan verandering in mijn gezondheid dan moet ik contact opnemen. Sinds vandaag heb ik op beide benen allemaal kleine rode pukkeltjes en ook op mijn linker onderarm een paar dus morgen maar even contact opnemen met de dermatoloog.
Plaats reactie