Even Annie voorstellen

Stel je hier voor en lees of post over vragen die iedereen in het begin heeft: Wat is GPA (ziekte van Wegener), en hoe nu verder.
Plaats reactie
VoorAnnie

Even Annie voorstellen

Bericht door VoorAnnie » 26 dec 2011 16:40

Goedendag,
Ik plaats dit bericht voor een 76-jarige vriendin van ons, Annie.
Bij haar is de ziekte van Wegener geconstateerd, 9 weken geleden.

Zij kon op dat moment niet meer lopen. Inmiddels is ze uit het ziekenhuis ontslagen en zit ze al 6 weken in een verpleeghuis in Eindhoven. De artsen hebben haar medicatie gegeven, om de ziekte te stabiliseren (o.a. prednison).Ze heeft 1 klapvoet (rechts) en hier een hulpmiddel voor gekregen.
Ze mag (ik vermoed ook vanwege haar leeftijd) niet alleen lopen, om niet om te vallen, en het lopen doet ook erg veel pijn. Sinds kort heeft ze ook blauwe voeten, waar ze binnenkort voor naar de reumatoloog (in Helmond) moet.
Met name de blauwe voeten en continue pijn baren haar zorgen.
Heeft iemand ervaring met voeten die blauw worden en is dit te genezen?

Het is een kranige dame, en ze wil erg graag ook weer autorijden, maar dit lijkt een flinke brug te ver nu. Mij lijkt dat alleen een aangepaste auto met rem op het stuur een optie zou zijn.

Groet, Truus
Joep

Re: Even Annie voorstellen

Bericht door Joep » 29 dec 2011 00:39

Welkom op het forum.
Ik zelf kan je niet helpen met informatie over blauwe voeten. Ik hoop voor je dat iemand anders op dit forum je daar meer over kan vertellen.

Sterkte,
Joep
JosB

Bericht door JosB » 11 jan 2012 23:21

Welkom op het forum Truus voor Annie.

Al wat meer bekend over de blauwe voeten en de oorzaak?
Wegener kan zich uiten in vele symptonen. Zitten er ook kleine of grotere open wondjes op de huid bij de voeten of het onderbeen?

Groet,

Jos
hanneke nort

Bericht door hanneke nort » 21 jan 2012 15:32

Bij mijn ziekenhuisopname ontdekte men,dat alle vingertoppen en teentoppen blauw waren,
dit heeft zeker een week geduurd. door de medicijen verween het toch. blijf gevoelige vinger-
toppen en tenen houden,hoop dat u er iets aan heeft. hanneke
Plaats reactie