Bijwerkingen van prednisolon

Over ervaringen met medicijnen bij GPA (ziekte van Wegener).
nnieborg

Bijwerkingen van prednisolon

Berichtdoor nnieborg » 06 jul 2016 01:02

Hallo,
Vandaag kreeg mijn man de definitieve uitslag dat hij vasculitis gpa heeft. Hij moet direct starten met 60mg prednisolon en moet ook nog 2x aan het infuus weet niet meer wat dat is zoveel info gekregen.nu zei de reumatoloog dat hij er behoorlijk hyper van kan worden maar ik lees dat eigenlijk nergens terug.kan iemand wat meer over de bijwerkingen vertellen
Groetjes
Nathasja
Ed
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Bijwerkingen van prednisolon

Berichtdoor Ed » 06 jul 2016 12:22

Hallo Nathasja,

Welkom op het forum, al is de reden natuurlijk niet zo mooi.

De bijwerkingen van Prednisolon kunnen zijn:
- Stemmingswisselingen, van het ene op het andere moment kan de knop omgaan, van een jubelstemming naar heel somber zijn
- Vocht vasthouden (oedeem), bij een langdurige hoge dosis kans op vollemaansgezicht
- spierpijn, spierzwakte
- Vreetbuien, de killo's vliegen je om de oren
- bij langdurig gebruik kans op osteoporose, heeft de arts een Calciumtablet voorgeschreven? Is wel belangrijk!

Een uitgebreide lijst met bijwerkingen prednisolon vind je hier

En via deze link kom je op de website van de patiëntenvereniging, kun je ook veel informatie vinden.

Heel veel sterkte toegewenst voor jullie beiden.

Groet,
Ed
Bronnie

Berichtdoor Bronnie » 27 jul 2016 13:39

Hallo

Ja dat was uiteraard schrikken zo'n diagnose. I know the feeling. De kuur waar je het over hebt is Rituximab. Mijn internist probeert mij deze kuur ook al 4 maanden te slijten maar ik heb het toch nog toe geweigerd omdat ik liever voor oorzakelijke behandeling kies dan symptoombestrijding.
Rituximab is nog niet zo lang op de markt, zo'n 4 jaar en de effecten zijn nog niet uit onderzocht.

Er zijn mensen die er voor een tijdje mee gebaat zijn maar er zijn er ook die na 2 jaar weer in remissie gaan en opnieuw aan de rituximab.
De reguliere behandelingen zijn louter gericht op onderdrukking van het immuunsysteem om de auto immuunresponse tot rust te brengen. In de meeste gevallen is dit slechts een tijdelijke oplossing.

Alle reguliere middelen die gegeven worden, de prednison, de trimoxal (antibiotica) en de Rituximab vernietigen de vitaliteit van het immuunsysteem. PRednison breekt de botten af waar ook immuuncellen worden gemaakt, trimoxal vernietigt de darmfora (80 % van je immmuniteit komt uit je dunne darm) de rituxmab vernietigt de B cellen.

Wat veel mensen niet weten is dat veel ziekten worden veroorzaakt door een lekkende darm (leaking gut syndroom). Ik ben daar net voor mijzelf ook achter gekomen. Ik kies er voor via natuurlijke wegen dit te behandelen om juist aan te sterken ipv te verzwakken. O a door biofotonen behandeling en speciale natuurlijke medicatie.

Het is maar net welke weg je wilt bewandelen...
sterkte en succes
Peter

Berichtdoor Peter » 02 apr 2017 14:45

Hallo.

Na langdurige klachten met lopen en gewrichtspijn, 10 dagen opgenomen in het ziekenhuis.
Sinds gisteren weer thuis, na mijn eerste keur van vier Rituximap, en weer Prednison 60mg
Met verdere conclusie dat door langdurig prednison gebruik (80mg) en Wegener, mijn heupkoppen nu afsterven.
Dit betekent dat ik nu voor twee heupprotheses moet gaan.
Dit staat geplant over twee maanden, als de Prednison is afgebouwd naar 10mg.

Groeten Peter