Symptoombestrijding versus genezing van binnenuit

Plaats hier je eigen verhaal.
Bronnie

Symptoombestrijding versus genezing van binnenuit

Berichtdoor Bronnie » 26 apr 2016 11:23

WAAROM IK NIET VOOR SYMPTOOMBESTRIJDING KIES MAAR GENEZING VAN BINNENUIT MET ONDERSTEUNING VAN NATUURLIJKE MIDDELEN EN BEHANDELINGEN EN REGULIERE CONTROLE

Beste dokters,
Ondanks uw welwillendheid om met mij mee te denken kies ik ervoor me niet te laten behandelen met RItixumab. Deze beslissing zal u op grond van mijn voorgeschiedenis en hoe u mij heeft leren kennen waarschijnlijk nauwelijks verbazen. Aangezien ik vernomen heb dat ik voor u een uitvoerig besproken en interessante casus ben geef ik u bij deze graag wat extra stof ter overdenking en bespreking.

Het betreft niet alleen mijn weerstand tegen alle mogelijke bijwerkingen van het middel. Maar ik zie niet voor me hoe deze behandelmethode tot werkelijke en blijvende genezing leidt. Immers met di t middel wordt alleen aan symptoombestrijding gedaan, de oorzaak wordt niet aangepakt.
Want wat is de oorzaak? U kunt mij kundig uitleggen wat er in het lichaam gebeurd bij een auto immuunziekte maar over de oorzaak heeft u mij niets kunnen vertellen. Drie dokters hebben aan mijn bed gestaan inclusief een charmante jonge co assistent die ruim 3 kwartier een anamnese heeft afgenomen en wel 100 honderd vragen heeft gesteld. Geen van u heeft echter de vraag gesteld waarmee de weg gebaand kan worden naar blijvende genezing: Mevrouw waardoor denkt u zelf dat u zo ziek bent geworden en voor een 2e keer een auto immuunziekte heeft gekregen?

Voor menig patiënt zal dit misschien een te confronterende vraagstelling zijn. Voor mij is het kennen van de oorzaak de eerste en misschien wel meest wezenlijke stap naar genezing. Ik ken namelijk de oorzaak. Ik weet waardoor het Good Pasture Syndroom zich 7 jaar geleden heeft gemanifesteerd en ik nu weer met de gebakken peren zit in de vorm van Wegener.

1 + 1 =2. Destijds ben ik behandeld met grof geschut. Prednison, Endoxan, Plasmaferese, nierdialyse etc. En inderdaad de symptomen zijn verdwenen. Dat niet alleen mijn nieren zijn tegen alle verwachting in ook weer gaan functioneren. Hoera, hoera! Echter de onderliggende oorzaak is niet geheel verdwenen. Et voilà een nieuwe auto immuun ziekte duikt op. Tijdens mijn verblijf in Bronovo lag ik met mensen op zaal met allemaal een heftige herhalende ziektegeschiedenis. Als er geen bewustzijn op de oorzaak van ziekte komt dan is herhaling van ziektes een veel geziene gast. Met als gevolg verlies van kwaliteit van leven en/of het leven zelf.

Dat het Good Pasture Syndroom zich bij mij heeft kunnen ontwikkelen komt door externe en interne factoren. Extern> articaine vergiftiging (veroorzaakt chronische stofwisselingsstoornissen zie http://www.bosscherstichting.nl), opstapeling van afval en gifstoffen, vaccinaties, antibiotica, straling, allergieen etc. Intern> hypersensitiviteit, emotionele zaken en gebeurtenissen, onverwerkt trauma die stress c.q. diepe teleurstelling en ontmoediging veroorzaakten. Ik meende in de afgelopen jaren hierin aardig wat opgelost te hebben, maar ben blijkbaar toch weer van mijn padje afgeraakt waardoor Wegener om de hoek is komen kijken. Dan kun je hier chemische bommetjes op gooien die mogelijk tijdelijke verlichting geven maar daarmee los je de oorzaak van het ontstaan van ziekte niet op.

Ik zie ziekte niet als iets dat mij overkomt maar als een boodschapper. Het heeft me iets te vertellen. Daarom ben ik afgelopen week een paar dagen in retraite geweest om op innerlijk niveau aan mijn herstel te werken. Samen met een vriendin die natuurgeneeskundige en hypnotherapeute is zijn we een hele dag aan het werk geweest om op zoek te gaan naar de innerlijke oorzaak en hoe deze op te lossen zodat het verstoorde evenwicht energetisch weer hersteld kon worden. Ik kan u vertellen het was een hele heilzame dag. Ik voel me sindsdien zo gesterkt dat ik er op durf te vertrouwen dat ik op een natuurlijker wijze aan mijn herstel kan werken.

Ergo ik heb de intentie neergezet om binnen 3 maanden genezen te zijn. Of dit inderdaad ook gaat lukken, zien we tegen die tijd wel. Ik ga me er in ieder geval volop voor inzetten. Toen ik 7, 5 jaar geleden na 4,5 week opname ontslagen werd uit het ziekenhuis heb ik een helderziende geconsulteerd en deze voorspelde mij in december dat ik in de gelegenheid was om binnen een jaar van de nierdialyse af te geraken. Nu zijn vele voorspellingen die ik eerder in mijn leven heb gekregen niet uitgekomen. Dus ja wat te doen wel of niet serieus nemen? Iedereen om mij heen gunde het mij uiteraard maar niemand geloofde er in. Maar ik wilde niets liever en het is geschied. In de maand maart vlak voor mijn verjaardag kreeg ik een telefoontje van de nefroloog met de mededeling dat mijn nieren weer voldoende werkten. Het is het meest korte en gelukzalige telefoongesprek dat ik ooit gevoerd heb.

Om een lang verhaal kort te maken hoe je het ook went of keert alles draait om evenwicht. Wanneer u kruisraketten gaat gooien om de activiteit van de B cellen af te remmen dan vernietigt u het systeem in mijn lichaam dat van nature praktisch elk probleem kan oplossen> het immuunsysteem en herstel mechanismen. 90 % procent van alle ziekten is gerelateerd aan stress in de breedste zin des woord: Emotionele kwesties, zware metalen, verzuring, zuurstof gebrek op cellulair niveau, virussen, gifstoffen, straling, vaccinaties etc. . Wanneer de juiste vraag niet wordt gesteld: Welke stress weerhoudt mijn immuunsysteem ervan om mijn probleem/aandoening te genezen en wat kan ik er aan doen? Dan blijft blijvend resultaat in 9 van de 10 gevallen uit.

Indien u mij een middel zou kunnen voorschrijven zonder schadelijke bijwerkingen dan zou ik er voor gaan. Helaas worden natuurlijke medicinale stoffen gemodificeerd en chemisch gereconstrueerd met schadelijke toevoegingen. Opdat de farmaceutische industrie het middel kan patenteren en er lustig winst op kan maken. Of de zieke mens hier mee gebaat is?

35 jaar geleden ben ik heel idealistisch aan de opleiding voor leerling verpleegundige A begonnen. Daar ik in het ziekenhuis voor mijn gevoel met te veel onnodig lijden werd geconfronteerd ben ik na 1, 5 jaar gestopt en ben ik me sindsdien gaan verdiepen in natuurlijke en energetische geneeswijzen. Tot mijn spijt bevindt de reguliere geneeskunst zich onder druk van het farmaceutisch regime nog steeds onder de invloed van de natuurkundige bevindingen van Newton (1905)> Alle materie bestaat uit een solide atoom. Dit in tegenstelling tot Einsteins bevindingen E=MC >Alle materie is energie.

De geneeskunde van de toekomst zal gebaseerd zijn op het reguleren van energiefrequenties in het lichaam (biofeedback apparatuur, biofotonentherapie, geluidstherapie http://www.cymageluidstherapie.nl en plasmatechnologie (http://www.keshefoundation.org). In klinieken in China genezen mensen binnen een paar minuten van kanker > YouTube cancer cured in 3 minutes (Gregg Braden). Germaanse Geneeskunde van dr. Hamer en noem maar op. In Drente gaat een integraal gezondheidshuis komen waar reguliere en natuurlijke behandelaars samen gaan werken om een optimale weg te bereiden tot gezondheid en welzijn. http://www.vitaness3.com. Dit dankzij de pioniers die zich niet laten afremmen en het optimaal bevorderen van de gezondheid en het welzijn van de mensheid als prioriteit stellen.

Bij deze wil ik u nog wijzen op het boek The Healing Code van Alex Moily waarmee ik momenteel mijn genezingsproces ondersteun. The Healing Code kan het immuunsysteem en genezingsmechanisme weer inschakelen omdat het op cellulair niveau vele vormen van stress (hartzaken) geneest. Wanneer deze energetische ballast is opgelost herstelt het lichaam zich in vele gedocumenteerde gevallen van nature zelfs van de meest ernstige en heftige ziekten.

Ik dank u hartelijk voor uw goede zorgen tot nog toe. Dit is overigens geen vaarwel. Want ik acht het noodzakelijk zolang ik niet volledig genezen ben om in gesprek en onder klinische controle te blijven.
Eliza

Re: Symptoombestrijding versus genezing van binnenuit

Berichtdoor Eliza » 05 mei 2016 18:57

Beste Bronnie,
Zeer interessant verhaal, waar ik persoonlijk ook het e.e.a. mee kan. Met de mededeling: 'Ziekte als boodschapper' en de vraagstelling: 'Welke stress weerhoudt mijn immuunsysteem ervan om mijn aandoening te genezen.' ben ik het helemaal eens. Ik heb zelf onlangs (jan 2016) de diagnose: Arteritis Takayasu gekregen en slik met tegenzin Prednison, maar ben tegelijkertijd ook met een orthomoleculair traject gestart. Tot nu toe is deze combinatie succesvol en is de dosering Prednison behoorlijk omlaag en probeer ik met een gewijzigd voedingspatroon (combinatie paleo/glutenvrij/zoogdiervrij) en supplementen mijn immuunsysteem te ondersteunen, zodat het zijn werk weer kan gaan doen en mijn lichaam kan reinigen en herstellen. Heb daarvoor een analyse/behandelplan van Leo Pruimboom gekregen. Zeer deskundige man op het gebied van immunologie.
Het stresspunt ga ik ook aanpakken en ga het boek: The Healing Code aanschaffen.
Ik ben heel benieuwd naar jouw verdere vervolg en genezingstraject en wens je heel veel succes!!
Dank je wel dat je dit met ons wilde delen.
Groeten,
Eliza